Janneke in Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dewi Baart - WaarBenJij.nu Janneke in Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dewi Baart - WaarBenJij.nu

Janneke in Bali

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

18 Juni 2018 | Indonesië, Lovina

Janneke is vorige week aangekomen in Bali! Zo fijn om haar weer te zien. Ik heb haar opgehaald met twee vrienden van Denpasar, toen hebben we uiteraard eerst Sushi gegeten in Kuta en daarna zijn we naar Lovina gereden met de auto. De volgende ochtend heeft Janneke na vier jaar Dewa weer geknuffeld en gezien. Nadat ik klaar was met werken zijn we met Erik en zijn vrienden naar het strand geweest en hebben we met zijn alle muziek gemaakt en gezongen en daarna gedanst, was erg gezellig! Daarna gingen we nog nachtzwemmen, haha!

We hadden de eerste paar dagen een hotel geboekt in het centrum. Een kamer met uitzicht op het zwembad, ideaal! Daarna een wooden cabin gehuurd iets verder uit het centrum met een infinity pool, heerlijk! En het hele huisje was van hout midden in de natuur dus wij voelden ons gelijk thuis daar. Erik heeft eigen bedrijven waarvan eentje in dolfijnen tours voor toeristen en hij had twee toeristen uit Denemarken en vroeg of wij meegingen dus we hebben in de avond nog de sunset tour gedaan waarbij we gingen vissen (Erik en die andere jongen hadden een kreeft gevangen). Daarna gingen we nacht snorkelen met plankton, was super mooi! Janneke en ik vonden het wel echt heel spannend allebei maar Erik had gelukkig een zaklamp bij zich.

Zaterdag zijn we naar Canggu gegaan, daar woont een lokale vriendin van Janneke en we konden bij haar slapen. Helaas werd Janneke heel erg ziek en kreeg voedselvergiftiging dus we konden niet surfen wat we van plan waren. Ik ben wel nog met Siska naar het strand geweest. Canggu is meer een hippie plaats en voor surfers. Na het strand ben ik met Siska naar de Tanah Lot geweest waar ik met mama ook geweest was paar jaar geleden. Het was vloed dus we konden niet heel dichtbij komen maar was alsnog prachtig. Toen ben ik rond de middag weer naar Lovina gegaan op de motor en in de avond nog uiteten geweest met Erik.

Vandaag is mijn stagiaire begonnen en ze blijft twee weken. Ze is samen met een vriendin gekomen die hier vakantie viert. Deze week is het nog vrij druk met therapie sessies, daarna wordt het weer wat rustiger, maar dan kan ik wel Dewa meer trainen. Dewa kan nu goed door de hoepel zwemmen, ben echt trots op hem. En we gebruiken het nu ook tijdens de therapie sessies. Uiteindelijk is mijn doel om Dewa door de hoepel te laten springen maar dat kost wel langer de tijd om te trainen.

Janneke is nu nog bij Siska in Canggu en komt woensdag weer terug naar Lovina. Dan slapen we nog tot zaterdag in de wooden cabins en dan gaat ze helaas weer terug naar Nederland. Maar dan duurt het nog maar een maandje voor mama, opa en adrie komen dus heb gelukkig weer een volgend bezoek om naar uit te kijken en dan komt Janneke weer naar Bali in september.

Ik mis Nederland soms wel, vooral Haarlem, mijn fijne huisje en vrienden en vriendinnen en mama! Maar ik geniet nog wel heel erg hier en ben echt veel gelukkiger dan in Nederland waar alles gestrest is en hier is het zo relaxt allemaal. Maar ik kijk er wel heel erg naar uit om jullie allemaal weer te zien in november!

Liefs en dikke knuffel uit het indrukwekkende Indonesie!

  • 18 Juni 2018 - 10:52

    Jantien:

    Top om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Trots op je!!

    Liefs Jantien

  • 18 Juni 2018 - 23:50

    Dewi Baart:

    Thank mam! Tot over een paar weken, eindelijk! Xxx

  • 18 Juni 2018 - 23:49

    Dewi Baart:

    Thank mam! Tot over een paar weken, eindelijk! Xxx

  • 08 Juli 2018 - 07:46

    Karin:

    Leuk om je verslag weer te lezen Dewi. Ik lees je tweestrijd Bali / Haarlem, gelukkig hoef je niet te kiezen en is nu alles nog mogelijk. Straks genieten van weer Hollands bezoek. Wie kan zeggen “ik zat op Bali en opa 90+ kwam me opzoeken”? Alleen jij vermoed ik. Geweldig hè!

  • 08 Juli 2018 - 07:44

    Karin:

    Leuk om je verslag weer te lezen Dewi. Ik lees je tweestrijd Bali / Haarlem, gelukkig hoef je niet te kiezen en is nu alles nog mogelijk. Straks genieten van weer Hollands bezoek. Wie kan zeggen “ik zat op Bali en opa 90+ kwam me opzoeken”? Alleen jij vermoed ik. Geweldig hè!

  • 14 Juli 2018 - 12:31

    Dewi Baart:

    Ja zo gaaf dat Opa mee komt met mama en adrie, echt heel tof! Nog twee weken en dan zie ik ze eindelijk weer, heel fijn! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Bali Indonesia

Lovina

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2018

Reizen in Indonesie

18 Juni 2018

Janneke in Bali

29 Mei 2018

Ubud

18 Mei 2018

Singapore

07 Mei 2018

Avonturen
Dewi

marine mammal trainer and therapist

Actief sinds 31 Jan. 2017
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 15627

Voorgaande reizen:

26 Maart 2018 - 26 Maart 2018

Bali Indonesia

02 April 2017 - 02 Juli 2017

Dominicaanse Republiek Dolphin Explorer

31 Januari 2017 - 30 Maart 2017

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: