Reizen in Indonesie - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dewi Baart - WaarBenJij.nu Reizen in Indonesie - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dewi Baart - WaarBenJij.nu

Reizen in Indonesie

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

14 Juli 2018 | Indonesië, Lovina

Ik had twee weken vakantie want er zijn nu geen therapie sessies en heb twee weken alleen gereisd door Indonesie en wauw wat was dit een prachtige reis vol bijzondere plekken op dit stuk paradijs op aarde en wat een leuke mede reizigers heb ik ontmoet. Ik ben eerst met de scooter van Lovina naar Padangbai gereden (zo'n 3 uur) en daar een nacht geslapen zodat ik de volgende ochtend vroeg de ferry naar Lombok kon nemen met de scooter (zo'n 5 uur). Op de ferry had ik een man ontmoet die op Lombok een accommodatie had en hij gaf zijn telefoon nummer voor het geval ik daar wilde verblijven. Ik had express niks geboekt want ik dacht ik kijk gewoon per dag waar ik zin in heb. Toen ik de boot afkwam was het inmiddels rond 2 uur in de middag en ik wilde eerst lunchen, maar ik kwam de haven uit en er was niks en ik wist echt niet welke kant ik uit moest want ik had ook nog niks geboekt. Dus ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt gevraagd of ik gebruik mocht maken van het internet van de cassiere zodat ik die man kon contacten. Gelukkig nam hij op en wilde hij weer terug rijden en mij ophalen en toen zijn we naar de accommodatie gereden. Hier ontmoette ik 3 Nederlandse jongens die elkaar in een hostel ontmoet hadden en samen een berg hadden beklommen. We zijn toen met zijn vieren uiteten geweest. De volgende dag gingen 2 van de 3 naar Kuta Lombok en eentje naar de Gili eilanden. Gezien ik het met Sander het beste kon vinden besloot ik eerst naar de Gili eilanden te gaan zodat we daar samen heen konden reizen. We hebben de scooter bij de haven geparkeerd want op de Gili eilanden mogen geen scooters of auto's. We zijn eerst naar Gili Air gegaan. Hij had al een hostel geboekt en ik heb daar ter plekke een homestay geboekt. In het hostel ontmoeten we een heleboel andere Nederlandse reizigers en backpackers. In de avond zijn we met een groep van zo'n 20 man uiteten geweest, erg gezellig! Met een meisje, Lotte kon ik het goed vinden.

De volgende ochtend ben ik met Sander en Lonneke gaan snorkelen. We gingen met een boot naar 5 verschillende plekken rondom de gili eilanden en we hebben met schildpadden gesnorkeld, was voor mij de eerste keer en ik vond het echt gaaf! Gefilmd met de Go pro en de mooiste foto's van mijn reis staan op Facebook. Ik ben een paar dagen op Gili Air geweest en toen zou ik met Lotte samen reizen naar Gili Trawangan, daar waren al twee meiden die ook in het hostel op Gili Air zaten. Lotte was alleen niet lekker dus die nam in de middag de boot en ik ben er in de ochtend al heen gegaan. We hebben samen een homestay geboekt. Omdat Lotte nog steeds ziek was op Gili Trawangan en veel in bed lag heb ik de volgende dag met Lonneke, Elise en een vriend van hun een fietstocht gemaakt rondom het eiland zodat we veel konden zien. De gili eilanden zijn echt prachtig, zo anders dan Bali. Het enige grote nadeel is dat je hier in de ochtend heel vroeg om 04.30 de moskee hoort en dan al wakker wordt. We hebben nog een paar keer met zijn vieren gegeten, was erg gezellig.

Na een paar dagen besloot ik dat het tijd was om verder te reizen en ben terug naar Lombok gegaan. Daar heb je net als op Bali een Kuta maar echt totaal anders. Veel rustiger en hele mooie stranden. Lotte wilde daar ook heen maar bleef nog een dagje langer op Gili Air zodat ze nog wat kon zien daar. In Kuta Lombok ontmoette ik in de homestay een Nederlandse man die met zijn dochter op reis was, erg bijzonder. Ik ben met hun de eerste dag opgetrokken en de volgende dag met Lotte een homestay geboekt. We hebben hier vooral gechillt bij het strand en rustig aangedaan. Wel nog met die Nederlandse man en zijn dochter opgetrokken en die komen nog naar Lovina toe want zijn dochter wil heel graag met de dolfijnen zwemmen, dus die zie ik over een paar dagen weer. Ik ben uiteindelijk een paar dagen in Kuta Lombok geweest en ben toen in 1x vanaf Kuta Lombok naar Ubud op Bali gegaan. Dat was wel een lange reis van een hele dag maar is allemaal goed gegaan op de scooter en de ferry. Ben blij dat Sander mij een app heeft laten zien waarbij het heel makkelijk is om de weg offline te vinden en met de scooter is dat goed te doen gelukkig.

Het laatste deel heb ik dus in Ubud in Bali doorgebracht. Hier heb ik voor gekozen omdat er nog een aantal dingen waren die ik wilde doen in en rondom Ubud. Wat nog op mijn bucketlist stond was schommelen boven de rijstvelden waarbij je een prachtig uitzicht hebt en dit heb ik daar gedaan. Ook heb ik de pyriamds of Chi bezocht (op advies van John waarmee ik eerder in Ubud was) en heb ik hier yoga gedaan. Lotte kwam later nog naar Ubud toe en we zijn samen nog naar het Monkey Forest geweest.

Al met al was het dus een fantastische reis met hele mooie plekken en Indonesië verrast mij nog steeds, de diversiteit van de landschappen , de cultuur, de verschillen en overeenkomsten en alle mede reizigers die ik ontmoet heb tijdens de reis. In het begin vond ik het wel spannend; alleen op reis, niks geboekt van te voren maar ik dacht gewoon go with the flow, niks plannen en dat is het leukste want dan sta je echt open voor alles wat op je pad komt. Ik ben heel dankbaar dat ik de kans heb gekregen om deze reis te mogen maken.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal!


  • 14 Juli 2018 - 10:58

    Jantien:

    Prachtig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Top dat je deze reis hebt gemaakt aleen.
    Nog ruim een week en dan jouw kant op. Kan niet wachten.
    Dikke knuffel

  • 14 Juli 2018 - 12:28

    Dewi Baart:

    Ja eindelijk! Ik kan ook niet wachten, na 4 maanden elkaar weer zien! En zo tof dat ouwe dibbes opa mee komt en Adrie! Heel gezellig! Tot snel mam! Dikke kus en knuffel!

  • 16 Juli 2018 - 21:39

    Truus :

    ha dewi wat een mooi verhaal. ik was ook op gili trawangen zo leuk WAT je allemaal vertelt. geniet maar

  • 17 Juli 2018 - 23:51

    Dewi Baart:

    Wat leuk dat je ook op Gili Trawangan was! Mooi daar he!? Liefs Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Bali Indonesia

Lovina

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2018

Reizen in Indonesie

18 Juni 2018

Janneke in Bali

29 Mei 2018

Ubud

18 Mei 2018

Singapore

07 Mei 2018

Avonturen
Dewi

marine mammal trainer and therapist

Actief sinds 31 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1715
Totaal aantal bezoekers 15633

Voorgaande reizen:

26 Maart 2018 - 26 Maart 2018

Bali Indonesia

02 April 2017 - 02 Juli 2017

Dominicaanse Republiek Dolphin Explorer

31 Januari 2017 - 30 Maart 2017

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: