Alweer een maand bij Dolphin Explorer - Reisverslag uit Dominica, Dominicaanse Republiek van Dewi Baart - WaarBenJij.nu Alweer een maand bij Dolphin Explorer - Reisverslag uit Dominica, Dominicaanse Republiek van Dewi Baart - WaarBenJij.nu

Alweer een maand bij Dolphin Explorer

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

02 Mei 2017 | Dominicaanse Republiek, Dominica

Wow, er zit al een maand op bij dolphin explorer. De eerste 2 weken stonden Holly, Gema en ik in viskeuken om het vis klaar te maken voor de zeeleeuwen en dolfijnen samen met het vaste personeel van de viskeuken. Maar omdat we met zijn drieen waren, waren we vaak eerder klaar waardoor we smiddags naar het platform konden en de programma's konden zien en daarna zelf het water in mochten en helpen bij de trainingen met de dolfijnen, dus wij natuurlijk elke dag snel werker waardoor we smiddags naar het platform konden en het water met de dolfijnen in konden elke dag, haha! Na de twee weken ging ieder naar een ander department. Ik ging naar de zeeleeuwen, gelukkig erg leuk en gezellig team en mijn mentor neemt echt de tijd om alles uit te leggen en mijn vragen te beantwoorden, dus dat is heel fijn. En ook al spreken ze hier onderling spaans met elkaar en kunnen er veel slecht of nauwelijks engels praten, het is alsnog erg gezellig in het team. Ik vraag elke week aan het einde om feedback, maar mn mentor zegt dat ik zo door moet gaan en ze blij met me is en de supervisor zegt prima dus dat is mooi. En ik heb ook gating geleerd bij de zeeleeuwen. Ik mocht laatst een sessie met een fur seal doen. Opeens zei mijn mentor dat ik het mocht doen na maar een paar keer gekeken te hebben bij haar, ik was wel wat nerveus en de fur seal ook omdat ze mij natuurlijk niet kent, maar voor de eerste keer ging het wel goed. Omdat er nu dus nieuwe regels opgesteld hebben voor ons en toekomstige stagiaires mogen we geen shows en eigen programmas met toeristen meer doen helaas, wel bijvoorbeeld oefenen met collega's en onder leiding van de je mentor, maar niet direct in combinatie met de dieren en toeristen tegelijk. Deze week is de laatste week bij de zeeleeuwen en als er tijd is kan ik deze week wel mijn eigen programma bij de fur seals doen met een collega in het water en mijn mentor erbij. Ik hoop echt dat het kan want dat zou echt te gek zijn en daar leer je natuurlijk heel veel van. En aan het einde van de week komt het team bij mij thuis en ga ik voor ze koken en gaan we drinken als afsluiting van de tijd bij hun. En dan volgende week 2 weken naar de birds. Dan heb ik gelukkig ook een leuke mentor wat ook een vriend is geworden en ik gister een dag mee opgetrokken heb aangezien Randy dus opeens moest werken en we daardoor helaas niet meer naar Santo Domingo konden. Vandaag nog een dagje vrij, het hangt even van het weer af wat ik ga doen. Want gister was het echt niet normaal hoe harde regen, wind, strorm en bliksem. Het was zelfs de tweede keer in 3 jaar dat het park dicht ging vanwege het weer en Gema kwam ook eerder thuis, gelukkig dat ik vrij was. Misschien dat ik met een collega die ook vrij is wat ga doen of misschien naar Manati park waar een dolfijnentrainer werkt die vroeg of ik daar langs kwam en kom kijken waar ik natuurlijk geen nee tegen zeg. Hangt er vanaf of hij daar heen gaat vandaag. Nog 3 weken en dan ga ik 1,5 maand naar de dolfijnen toe en ben elke dag in het water met ze, echt super gaaf! Ze geven je hier wel de mogelijkheid om te ontwikkelen en veel te leren wat ik erg positief vind! Ook wordt je echt gewaardeerd gelukkig. Soms mis ik wel thuis en familie en vrienden en het kletsen en vanwege het tijdsverschil is het lastig om te bellen want als ik thuis kom uit werk is het in Nederland al half 1 snachts dus kan alleen bellen als ik vrij ben. We maken hier wel lange dagen, vorige week 60 uur gewerkt dus na werk ben je wel echt kapot, haha! Slaap ook veel eerder dan in Nederland en wordt meestal om 6uur smorgens wakker. Dit was weer even een update vanaf de Dominicaanse Republiek. Liefs en dikke knuffel!

  • 02 Mei 2017 - 11:52

    Janneke De Vries:

    Lieve Dee!! Ben zo trots op je mijn lieverd!! Je kunt het hihi. Ook al bellen we al bijna elke dag vind het nog steeds zo tof om je verhalen te lezen

  • 02 Mei 2017 - 11:58

    Dewi Baart:

    Aaah super lief schat! Dank je wel! Lief van je! Dikke knuffel en ik geef de dolfijntjes een dikke kus van jou!

  • 02 Mei 2017 - 13:24

    Jantien:

    Lieve Dee,

    Leuk om te lezen, al die goeie berichten. Fijn weer een leuke mentor bij de birds. Genietse daar. Xxx

  • 02 Mei 2017 - 13:47

    Dewi:

    Thanks mam! Dikke kus! Love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Dominica

Dewi

marine mammal trainer and therapist

Actief sinds 31 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1396
Totaal aantal bezoekers 15619

Voorgaande reizen:

26 Maart 2018 - 26 Maart 2018

Bali Indonesia

02 April 2017 - 02 Juli 2017

Dominicaanse Republiek Dolphin Explorer

31 Januari 2017 - 30 Maart 2017

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: