Eerste werkdag en stad verkennen - Reisverslag uit Malta, Malta van Dewi Baart - WaarBenJij.nu Eerste werkdag en stad verkennen - Reisverslag uit Malta, Malta van Dewi Baart - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag en stad verkennen

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

03 Februari 2017 | Malta, Malta

Gister was mijn eerste werkdag en het is goed bevallen. De collega's zijn allemaal erg aardig en ik word echt opgenomen in het team. Smorgens beginnen we in de viskeuken om de vis in de boxen klaar te maken voor de dolfijnen en zeeleeuwen. Elke dolfijn en elke zeeleeuw heeft zijn of haar eigen box en het verschilt per dier hoeveel kilo ze krijgen. De boxen moeten daarna grondig worden schoongemaakt ivm de hygiëne. Ook de viskeuken zelf moet schoon zijn. Voor we het bassin van de dolfijnen betreden moeten we onze schoenen ook in een bak met water met desinfecterend middel doen. Smorgens was er een swim met twee toeristen en een medische sessie. De twee dierenartsen van het park en een dolfijnentrainster voerden de medische sessie uit en ik mocht hierbij aanwezig zijn. Dit was erg leerzaam om te zien. Daarna was de zeeleeuwen show en de dolfijnen show. Smorgens had de assistente dolfijnentrainster mij al laten zien hoe de apparatuur werkt en wat je moet zeggen in de shows voor het publiek. Dit doe je dan met zijn tweeën. Eentje spreekt en eentje in verantwoordelijk voor de apparatuur en de muziek. Aangezien mijn Engels vergeleken met de andere goed is, zal ik ook in de shows gaan spreken, wat me echt leuk lijkt om te doen! Het is zo fijn om weer bij de dolfijnen te zijn. Ze zijn zo lief en nieuwsgierig en als je rond het bassin loopt, zwemmen ze je achterna en kijken wat je gaat doen. Het was een mooie eerste dag!

In de avond zijn we met een groepje van zo'n 8 man cocktails gaan drinken en hebben we gedanst. Het leuke is dat iedereen zo snel wordt opgenomen binnen het team en het team onderling met elkaar omgaat (stagaires, assistent trainers, dolfijnentrainers, hoofdtrainers en dierenartsen). Het was een erg gezellige avond/nacht. Ik kon alleen de weg naar huis niet terug vinden aangezien het terug een andere route was. Guillermo (de dierenarts) die ook 5 jaar in Pieterburen gewerkt heeft en daardoor verstaat hij ook Nederlands en spreek hij het ook een beetje) had me wel de route uitgelegd maar daar ben ik zo slecht in, haha! Maar gelukkig is iedereen echt heel vriendelijk op Malta en kreeg ik zelfs een lift naar huis toe.

Het leuke was dat de jongen die mij een lift naar huis bracht voorstelde om de volgende dag de stad te laten zien, dus kwam hij mij vandaag weer ophalen met de auto en zijn we naar Valletta gegaan, hier een heerlijk ijsje gegeten en heeft hij mij nog naar andere mooie plekken toe gereden en zijn we gaan shoppen voor een zonnebril (want die is hier echt nodig). Ik wist niet dat Malta zulke mooie plekken had! Ik heb echt hele mooie foto's gemaakt en het is leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

  • 03 Februari 2017 - 22:24

    Jantien:

    Lieve Dee, wat een leuke berichten en foto s. Super dat je de shows mag in spreken en dat het zo n leuk team is. Geniet ervan

  • 04 Februari 2017 - 07:04

    Dewi Baart:

    Dankje mam! Dikke knuffel! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Mijn eerste reis naar Malta

Malta medditerano park

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2017

Nog maar 3 weken tot Dolphin Explorer

04 Maart 2017

Op de helft

19 Februari 2017

De tijd vliegt

16 Februari 2017

Papagaaien

13 Februari 2017

Twee weken in Malta
Dewi

marine mammal trainer and therapist

Actief sinds 31 Jan. 2017
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 15669

Voorgaande reizen:

26 Maart 2018 - 26 Maart 2018

Bali Indonesia

02 April 2017 - 02 Juli 2017

Dominicaanse Republiek Dolphin Explorer

31 Januari 2017 - 30 Maart 2017

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: